Internationella yogadagen

Hej! 
 
Idag är det tydligen den internationella yoga dagen och jag satt redo på min matta 9.30 imorse och var så sugen på 1 timma MOJOyoga (trodde jag). 
 
Vi böjade med att sätta oss till rätta för att hitta vår andning och tog oss där ifrån vidare till dagens första hund. Huvudet ner i golvet och rumpan upp i vädret och här sköljde illamååndet över mig som en slags våg. Jag försökte tränga bort det, men det gick inte. Med tanke på att det är ett riktigt tuft pass så fick jag inse mina begränsningar, ta mitt pick och pack och cykla hem igen. 
 
Igår startade jag, pappa och syrran dagen med en BRAFFRUKOST på Asiaspa följt av fyra timmar då vi spaade och hade det så obeskrivligt härligt. Mjuk och go i kroppen kom jag sedan hem på eftermiddagen och mådde lite illa resten av kvällen. Det kan vara så att man fullkomligt slappnar av och att detta är kroppens sätt att svara. I dessa lägen är det extra viktigt att ta till dig kroppens signaler och verkligen lyssna på dem. 
 
Så det gjorde jag idag. Jag cyklade hem, tog en varm dusch och nu sitter jag i soffan och reda att jobba ett par timmar innan jag tänker fortsätta denna dagen i lugn anda som en slags fortsättning på gårdagen. 
 
Regnet öser ner och vad passar då bättre en lite tända ljus och en bra bok i soffan? 
 
 
#1 - - Emma -Merakibeauty.se:

vilken härlig morgon :)