Äter du tillräckligt?

Många undrar kanske varför de ej får det resultaten de vill från sin träning. Andra kanske undrar varför de ej går ner i vikt, trots att de inte äter så jätte mycket. Det kar vara just där skor lklämmer, att man äter just för lite. Det är super viktigt att se till så att man får i sig tillräckligt och uppnår sitt dagliga kaloirbehov, sen så är självklart sammansättningen av maten och valet och råvaror en stor faktor också, givetvis! 
 
Jag hör till den kategorin som ligger på underskott, nästan varje dag, och självklart kan jag inte få ut maximalt av min träning på det sättet. Kroppen "lånar ju näring från mina muskler". Istället för att bygga upp musklerna, bryter kroppen ned dem. 
 
En typisk dag för mig kan se ut på följande :
 
Frukost 7.30 - Naturell youghurt med hallon, blåbär och hemgjord müsli. Till detta ett kokt ägg och en kopp kaffe med mjölk. 
Totalt cirka 380 Kcal
 
Lunch 12.00 - En bamsesallad med grönsallad, tomat, gurka, paprika, sockerärtor, avokado,fetaost, majs och färska champinjoner, tacoköttfärs, ett tortilla bröd, en klick taco-sås och en klick kvarg. 1 kopp kaffe med mjölk på maten.
Totalt cirka : 500 Kcal
 
Mellanmål 15.00 - En clementin och ett par skivor vattenmelon
Totalt: 80Kcal
 
Träning 16-17
 
Middag 18.00 - Bananpannkaka gjord på en banan och två ägg, hallon, blåbär och kvarg. En knäckemacka till detta med kalkon och paprika. 
Totalt: cirka 630Kcal
 
Kvällsika 20.00 - En färsk mango
Totalt : 115Kcal
 
Till alla mina måltider ser jag till att dricka ordentligt med vatten, gärna citronvatten.
 
Om jag skulle äta så här idag skulle jag hamna på cirka 1700Kcal och mitt dagliga behov ligger någonstans runt 2400. Alltså nästan 700Kcal för lite per dag.
 
Tack vare min utbildning som jag gick förra veckan så kan jag enkelt räkna ut detta, och jag får en ordentlg överblick på vad jag behöver ändra. Stabilare mellanmål är något som jag skulle behöva bli bättre på att klämma in. 
 
Vet ni vad ni ska ligga på per dag och tror ni att ni lyckas tugga i er tillräckligt? 
 
 
 

Lördags promenad

Lördag. Min fyrbenta vän väcker mig med en blöt puss som skvallrar om att han är kiss-nödig. Vi tassar upp och i samband med vår morgonpromenad tar jag med bilnyckeln och åker till affären och köper färskt bröd , åker hem och överraskar sambon med god helgfrukost.
 
Med tanke på dagens väder så skipppade jag den inplanerade träningen och tog med mina grabbar ut på promenad i skogen istället. Till en början var det så fantastiskt underbart och vi gick och njöt alla tre. Av varandra, av skogens alla färger och den höga, friska luften. Plötsligt hade vi virrat bort oss totalt och för första gången i mitt liv gick vi vilse. Fullständigt! 
 
Närmare tre timmar senare, skymtade vi något som liknade en grusväg och tack och lov kände vi igen oss. Snacka om ordentlig motion för oss alla tre! 
 
Här är dessutom några enkla och effektiva övningar du lätt kan göra med hjälp av naturen!
 
 
 
 
 

Fredag!

Just nu firar jag att tio kilo har lättat från mina axlar. Examinationen är gjord och nu kan jag inte göra annat än vänta på resaultatet. 

Jag har precis hällt upp ett glas vin och inväntar kvällens gäster. De har med sig thaimat och ikväll ska vi bara umgås och ha det trevligt!


Trevlig helg!
Visa fler inlägg