Äter du tillräckligt?

Många undrar kanske varför de ej får det resultaten de vill från sin träning. Andra kanske undrar varför de ej går ner i vikt, trots att de inte äter så jätte mycket. Det kar vara just där skor lklämmer, att man äter just för lite. Det är super viktigt att se till så att man får i sig tillräckligt och uppnår sitt dagliga kaloirbehov, sen så är självklart sammansättningen av maten och valet och råvaror en stor faktor också, givetvis! 
 
Jag hör till den kategorin som ligger på underskott, nästan varje dag, och självklart kan jag inte få ut maximalt av min träning på det sättet. Kroppen "lånar ju näring från mina muskler". Istället för att bygga upp musklerna, bryter kroppen ned dem. 
 
En typisk dag för mig kan se ut på följande :
 
Frukost 7.30 - Naturell youghurt med hallon, blåbär och hemgjord müsli. Till detta ett kokt ägg och en kopp kaffe med mjölk. 
Totalt cirka 380 Kcal
 
Lunch 12.00 - En bamsesallad med grönsallad, tomat, gurka, paprika, sockerärtor, avokado,fetaost, majs och färska champinjoner, tacoköttfärs, ett tortilla bröd, en klick taco-sås och en klick kvarg. 1 kopp kaffe med mjölk på maten.
Totalt cirka : 500 Kcal
 
Mellanmål 15.00 - En clementin och ett par skivor vattenmelon
Totalt: 80Kcal
 
Träning 16-17
 
Middag 18.00 - Bananpannkaka gjord på en banan och två ägg, hallon, blåbär och kvarg. En knäckemacka till detta med kalkon och paprika. 
Totalt: cirka 630Kcal
 
Kvällsika 20.00 - En färsk mango
Totalt : 115Kcal
 
Till alla mina måltider ser jag till att dricka ordentligt med vatten, gärna citronvatten.
 
Om jag skulle äta så här idag skulle jag hamna på cirka 1700Kcal och mitt dagliga behov ligger någonstans runt 2400. Alltså nästan 700Kcal för lite per dag.
 
Tack vare min utbildning som jag gick förra veckan så kan jag enkelt räkna ut detta, och jag får en ordentlg överblick på vad jag behöver ändra. Stabilare mellanmål är något som jag skulle behöva bli bättre på att klämma in. 
 
Vet ni vad ni ska ligga på per dag och tror ni att ni lyckas tugga i er tillräckligt? 
 
 
 
#1 - - Mamma Mindy:

Vilken trevlig blogg..fin bild :)

#2 - - ɑ n n i k ɑ:

Mums!