Min frizon och att lära sig koppla av

När jag växte upp så skilde man ganska tydligt på vardag och helg. Det skulle märkas när helgen kom och man äntligen fick bli lite ledig. Pappa hade storstädat, mamma hade lagat god mat och man fick sjunka ner framför Disneydags tillsammans med sin Tom och Jerry godispåse. Färska blommor stod på bordet, tända ljus spred sitt lugn och det bästa av allt, man fick lov att stanna uppe länge. Det var okej att somna i soffan framför Fångarna på fortet, trygg i sällskap av den lilla familjeskaran på fyra personer. I en varm soffa på en fredag. 
 
Den här känslan är något jag har fått tillbaka det senaste då jag har slutat att arbeta helger. Fredagskänslan. Till våren tänker jag lägga extra fokus på det här med att inleda och välkomna helgen. Fredagar ska bli min lilla frizon. Jag har nämligen anmält mig till en yogakurs som startade idag. 6.45 låg jag på min matta omgiven av tända ljus. Jag kan inte påsta att jag tyckte om det, men jag vet att jag kommer göra det så småninom, det gäller att lära sig. Lära sig slappna av och leva i nuet. Det är den största utmaningen. 
 
Väl hemma igen 2 timmar senare, lugn som en filbunke, rådde jag ihop dagens andra frukost som självklart smakade gudomligt. Det gör frukosten alltid när man väl avsätter lite extra tid för den och när man kan slå sig ner i lugn och ro och äta länge.  
 
Nu sitter jag och smuttar på min ljumna kaffekopp och har 5 timmars arbete med MammaFitness innan jag går på helg. Det är såhär mina fredagar kommer se ut framöver. En lugn start som sedan kommer hålla i sig under hela dagen. Endast arbete hemma framför datorn, promenader med hunden, jag tänker fixa i ordning och snygga till det här hemma inför helgen och kanske förbereda lite god mat till kvällen. Jag tänker placera färska blommor i sin vas som skvallrar om att våren närmar sig och jag tänker låta hjärnan koppla av och bort och bli sådär degig som det blir när man är ledig. 
 
 
 
 
#1 - - Hanna:

Vart kommer dina härliga träningstights ifrån? :)

Svar: De är faktiskt från barnavdelningen på stadium ☺️
Sofia Johansson