Middagstips - räksallad med söt mango

Idag ringde klockan tidigt och det var dags att återgå till vardagen igen efter en helg hemma tillsammans med min familj. Jag gnuggade trötta ögon till liv, satte på kaffe, plockade fram min supergoda rukost som jag förberedde igårkväll (krämigsmoothie som smakar glass som jag toppade med hemgjord granola) och slog mig ner framför datan för att jobba ett gäng timmar. 
Idag är det sista dagen i februari och det är verkligen galet så fort tiden går. Nu anser jag att vintern officielt är över och våren är på ingång. Fåglarna kvittrar lite utanför och det skvallrar om att det går åt rätt håll. 
 
Idag tänkte jag bjuss jag på en supergod sallad som jag slängde ihop i förra veckan.
Det här med att slänga ihop lite allt av det som finns hemma är inte alltid så tokigt. Matigt, men ändå lite lättare till middag kan vara passande ibland. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen, det är skillnad på sallad och sallad. Isbergssallad, gurka och tomat är ingen middag, denna räksallad med mathavre däremot är fullproppad med näringsrika råvaror och innehåller en bra kombination av kolhydrater, proteiner och fett. 
 
Jag hade en del i grönsakslådan som behövde ätas upp så det var lite "man tager vad man haver" och så blev det fullkomlig succé! 
 
I min sallad hade jag:
 
▪️hyvlade morötter
▪️hackad sharlottenlök
▪️avokado
▪️körsbärstomater 
▪️ruccola 
▪️kokt mathavre
▪️stekt halloumi
▪️mango
▪️kvarg
▪️peppar och chiliflakes
▪️räkor
▪️pistagenötter som topping
 
Börja med att koka mathavre och stek halloumi så att det hinner svalna och bli ljummet. Blanda önskad mängd av de olika ingredienserna och toppa med nötter. Ät och njut! Lättare än så blir det inte! 
 
(Bilden har jag lånat från www.google.se eftersom jag var så åpen att jag hann äta upp innan jag hann få fram kameran)
#1 - - rememberthiis.blogg.se:

Ser gott ut :)

Svar: Den är supergod! =)
Sofia Johansson

#2 - - Veronica Wallgren:

Åh vad gott det såg ut :)

Svar: Den var supergod! =)
Sofia Johansson

#3 - - Matilda Berlin:

Men herre vad gott det låter! Och ser ut, så förstår att du åt innan du fick bild på den ;)

#4 - - Matilda Berlin:

Men herre vad gott det låter! Och ser ut, så förstår att du åt innan du fick bild på den ;)