Lär dig agera för din egen skull

Jag ser på hälsa som ett tillstånd där vi kan leva våra liv fullt ut, utan begränsningar, med all potential och möjligheter. Det handlar om att se helheten istället för detaljerna. Siffror och kalorier är sekundärt, det viktigaste enligt mig är DU. Att man utgår ifrån sig själv, sin bakgrund, sina egna mål och tar sig en titt runtomkring för att se vart står jag idag? Man måste också se till att hitta långsiktighet och ta ett steg i taget mot goda hållbara vanor. Undvik att jämföra dig med alla andra och gör det som passar dig.
 
Det är så lätt att jämföra sig med andra men du, Du är Du. Ditt liv är ditt och det måste levas, kännas och andas som just du lever, känner och andas. Du kan aldrig applicera någon annans liv på ditt. 
 
Försök sluta att skynda. Se processen. Se helheten. Sätt små delmål och var nöjd över dig själv när du nått dem. Hitta din grej och få det att funka. Det måste vara roligt för just dig. Jag vet att du ofta bara får se och höra om hur alla andra tog sig fram. Men du har dina förutsättningar och det är en jäkla framgång att bara ta sig i kragen och börja någonstans. Din process är fullständigt tillräcklig och fantastisk, Du är fantastiskt!
 
Släng den där påtvingade positiviten i papperskorgen. Låt känslorna få vara som de är. Vackra och fula. Skimrande och gråa. Att nå fram till en hälsosam livsstil är inget som du kan köpa som ett färdigt comviqpaket i en butik, det måste få ta tid, det måste få gro och du måste hitta det sättet som passar just dig, även om någon annan går till väga på annat sätt. Och detta är ibland jävligare än vad man tror. Det är inte gjort över en natt. 
 
Nöj dig med det du gör utefter dina förutsättningar. Ofta är det första steget över tröskeln det som är störst och jag vet att du kommer klara att ta dig över det, men vad du än gör - gör det för din skull och ingen annans!
 
Med detta sagt vill jag önska dig en fin fredag och en härlig helg! 
 
KRAM