Ta hand om kroppen så att själen vill bo i den

Hej på er! 
 
Då har ännu en helg passerat och det var vår första som varbergsbor. Vi har haft en chans att landa genom att bara vara. Kravlösa timmar tillsammans, det är vi inte riktigt bortskämda med. Är det inte typiskt att det är då verkligheten kommer ikapp en? När man väl tillåter sig att slappna av, så kommer det som en brev på posten. Igår vaknade jag aldrig riktigt till liv och jag var som i ett töcken hela dagen. Trots 10 timmars sömn så vaknade jag även idag med huvudvärk och lite feberkänsla.
 
Jag fick ändå arbetat mina timmar imorse, och sedan fick det bli av avboka dagens träningspass. Istället tappade jag upp ett hett bad som jag ganska nyss tog mig ur och nu är jag om möjligt ännu tröttare och segare än innan. 
Det får helt enkelt bli en lugn eftermiddag och kväll i soffan i hopp om att vara pigg imorgon igen 
 
Tänk att det ska vara så svårt att inse sina begränsningar. Är du bra att lyssna på kroppens signaler? Jag anser i alla fall att det är bättre att vila en dag för mycket än en dag för lite när man inte känner sig på topp. Det gäller att lära känna sin kropp och acceptera vad det är den behöver. 
 
Nu blir det kaffe och chokladboll tframför ett avsnitt Greys Anatomy.