F.R.E.D.A.G

Det är något vist med denna dag alltså. Det är en härlig känsla som nästn går att ta på.  
 
Jag sitter hemma och jobbar men har tagit en paus. Har joggat en runda, tagit en dusch och är snart redo att köra igång igen.
Jag måste pausa emellanåt. Ventilera och rensa tankarna. Löpning är som terapi och trots att det var allt annat än skönt idag så gjorde det susen. Det gav mig energin tillbaka för att orka med ett par timmar till framför datorn. Sedan stänger jag igen locket, packar väskan och gör mig redo för ett dygn på mitt andra jobb.
 
På helgerna är det extra gott med frukost tycker jag (när man är ledig då såklart). Att plocka fram allt gott man kan hitta och lägga lite extra kärlek och energi. När man kan äta i lugn och ro framför nyhetsmorgon med vetskapen om att en kravlös dag väntar, det är lyx.
 
Jag tänkte tipsa om dessa våfflor. Enkla, nyttiga och framför allt supergoda!
  • 2 dl majsmjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 4 tsk fiberhusk
  • 1tsk salt
  • 60 gram kokosolja
  • 2 dl vatten (jag tog 1dl vatten och 1dl havremjölk)
  • 4 st ägg
  • ev. smaksättning (jag avnände en vaniljstång)
Mixa allt och grädda i våffeljärnet. Vi serverade våra våfflor med hallon,blåbär, färska jordgubbar och kvarg med nötchokladsmak. 
 
Trevlig helg!
 
 
#1 - - norrbotten emmish:

va gott!! =)
ha en fin fredag

#2 - - Annsoh:

Hejsan! jag har kört i gång en tävling! där du kan vinna en shoutout! skulle va jätte kul om du ville vara med! kram! ;)

#3 - - ɑ n n i k ɑ:

Super mumsigt :D

#4 - - Ferenc:

Trevlig helg vännen. ❤️