Att leva i nuet

I förgår hade jag en super härlig kväll tillsammans med mina två nyfunna vänner. Vi åt plockmat i kvällssolen på Elins nya altan och skiftade samtalsämnen högt och lågt. 
Något vi kom in på var hur otroligt dålig man är att ta vara på det man har. Hela tiden så strävar man efter mer, och oftast så blickar vi fram emot helgens planerade middag eller sommarens fest. Varför inte i detta fantastiska ögonblick som vi hade en helt vanlig tisdag säga "jösses så härligt vi har det nu hörni".

Så det gjorde vi. Vi greppade tag om situationen och njöt. Njöt av en kvällssol som äntligen valt att värma oss. Njöt av sällskapet och att kunna sitta där tillsammans en dag mitt i veckan och provsmaka på sommaren. 


Det samma gällde mig igår. Jag hade planerat att rasta hunden en snabbis och sedan ta mig till gymmet en stund innan kvällsjobb. Väl ute så var morgonsolen alldeles ljuvlig, doften av nyklipptgräs tillsammans med syrén var oslagbar och mitt planerade gympass blev i denna stund inställt och jag lät istället benen ta mig dit de ville. 

Det hela resulterade i 45 minuters promenad i ett nyvaket Uddevalla följt av 30 minuter TRX träning ute i det fria. 


Mitt TRX pass inkluderade hela kroppen och det kommer inom kort upp här på bloggen!