Svar på frågor

-Hur kan en vanlig träningsvecka se ut för dig? Försöker du köra liknande upplägg vecka för vecka eller varierar du?
 
Det varierar väldigt mycket! Ena veckan kan jag få ihop 7 pass, och andra veckan kanske det bara blir 2. Dels så arbetar jag väldigt oregelbundet och sen så vill jag inte gå efter något strikt schema. Jag vill kunna träna det jag känner för och det jag tycker är roligt. Jag vill kunna hoppa över ett pass om något annat kommer emellan och jag vill kunna köra ett impulsivt pass om jag skulle ha lite extra energi och sug efter att få svettas. 
 
Denna veckan ser till exempel ut på följande:
 
Måndag - löpning 7km i behagligt tempo.
Tisdag - gym för överkropp
Onsdag - gym för ben
Torsdag (idag) - vila
Fredag (imorgon) - har inte bestämt mig ännu, men blir det fint väder så kan jag tänka mig att det blir en joggingrunda alternativt ett bodypump pass. Som sagt, det beror lite på vad jag känner för imorgon. 
Lördag - vila
Söndag - flytt (vardagsmotion) 
 
Det här upplägget funkar för mig då jag har en ganska bra självdisciplin, men det är inte alls säkert att det passar för någon annan. Lite planering skadar absolut inte och en del behöver ha ett schema att gå efter för att få träningen att bli av.
 


-Hur tog du dig ur din ätstörning?
 
Jag har mycket att tacka min PT utbildning för! Tack vare den och alla fantastiska människor så fick jag en helt annan bild av hur man bör äta och behandla sin kropp vid så hög träningsgrad som jag faktiskt ägnar mig åt. 
 
Sen är min familj och pojkvän en stor bidragande del. Att såra dem som betyder mest för mig fick det att brista flera gånger. 
Att bli misshandlad av någon annan är inget du kan påverka, men att ständigt misshandla din egna kropp och dessutom låta, de du älskar mest, hjälplöst se på, det kan du minsann göra något åt!! 
 
Man behöver mata kroppen med energi. Mat är inte gift, snarare tvärtom. Människan behöver det för att fungera. Din kropp behöver det för att fungera.
 
Berätta för dem i din umgängeskrets om det är så att du känner att du har problem. De kommer inte döma dig, de kommer försöka hjälpa dig. 
 
 
-Bästa frukosten, lunchen, kvällsmaten? 
 
Oj vad svårt att begränsa sig här, det finns ju så mycket gott!!
Favorit frukosten är just nu naturell yoghurt/kvarg/keso eller fil med massa härliga bär och frukter toppad med egengjord granola med banan och kakaosmak, du hittar receptet här ----> http://fiashalsa.se/2015/june/banan-och-kakao-genola-2.html 
Till detta ett kokt ägg, kanske skivat på en smörgås med lite örtsalt och självklart en kopp kaffe till detta.
 
 
Bästa lunchen kan vara denna fantastiska ljumna sallad som jag ganska nyss fått upp ögonen för och som jag skulle kunna leva på! ---> http://fiashalsa.se/2015/july/ljummen-sommarsallad.html
 
 
Och till kvällen så sitter det aldrig fel med tacos, ugnsbakad lax eller en god kycklingwok.