En bättre fredag

Den främsta hatkärleken som jag hyser är den som jag känner för morgonträning. Så oerhört motigt, men samtidigt så förbaskat härligt så jag tror att jag smäller av! 

Idag skulle jag nog våga skriva att det kommer bli den bästa fredagen på länge. 

Jag började dagen med en kortare löprunda i en härlig, alldeles lagom fuktig morgontimma. Jag valde en genväg idag, då jag trappar upp träningen efter mina två veckors sjukdomstid, så det är dumt att gå ut för hårt. 
När jag kom hem väckte jag sambon med en puss i pannan, duschade och bunkrade upp frukost som vi åt i soffan med tända ljus på bordet och Nyhetsmorgon på TV. Det där lilla extra gör verkligen vardagen så mycket härligare. 

Jag ska strax iväg till gymmet för ett par timmars arbete, sedan styr jag bilen 15 mil söderut för att ÄNTLIGEN träffa tre saknade vänner i Varberg. 

Som sagt, en fredag i världsklass som hittills har fått en fantastisk start. 

Hur väljer du att starta din helg? Det var motig idag, men de är de tuffa passen som är viktiga. Viker man ner sig och hittar ursäkter så sår man ett frö av svaghet i sitt huvud och det är i dessa situationer som man tränar den viktigaste muskeln - hjärnan! 
Så se till att styra dina tankar idag, annars kommer de styra dig.