50 nyanser av orange

Höstdagsjämning och alltså wow, vilken höst det har varit hittills. Denna fantastiskt friska luft, alla otroliga färger och solen som fortfarande värmer. Man kan börja tända ljus på kvällen och TV-tablån levererar massor.
 
 
Idag tog jag lite sovmorgon och en hyfsad kravlös dag ligger framför mig. Vilandes i magen ligger en äppelkompott tillsamman med syrlig yoghurt och knaprig granola, en ägg-macka och massor med kaffe. Äggmacka alltså, så oförskämt underskattat.
 
Jag betar av lite jobb och ska snart ta en paus och åka till stranden med hunden. Sen tänker jag beta av lite mer jobb och komma ikapp med sådant som har hamnat i släptåg denna veckan. Jag tänker låta kroppen vila idag. Jag ska baka chokladfudge och steka våfflor. Jag ska ta ett långt bad med hårinpackning och ansiktsmask. Jag ska köpa nya ljus som jag ska tända samtidigt som jag dricker en kopp varm choklad. Jag ska njuta av att det är fredag imorgon och att min sambo snart är hemma igen efter en hel vecka ifrån mig.