Helgen som varit

Jag får börja med att be om ursäkt, i helgen har jag lyst med min frånvaro, men jag har faktiskt giltliga skäl. 
 
I fredagsmorse ringde klockan redan runt 5.00 och det var dags för en tur till Göteborg för att placera rumpan i skolbänken igen och spendera hela helgen på Kristinedals Träningscentrum där Bodyfight har haft en kostrådgivarutbildning. Så för tredje gången kammade jag hem ett diplåm som Kostrådgivare. Man kan aldrig få för mycket kunskap och den här helgen har bidragit med en del nytt som jag tar med mig i mitt yrke. 
 
Jag har haft äran att sova hos några kompisar i Göteborg där det bjöds på god mat, chokladfondue och otroligt trevligt sällskap. Sen har jag även hunnit med ett kalas hos min älskade mamma som idag fyller år! GRATTIS!
Så den här helgen har varit en mix av kunskap kring maten och smakprov av mycket god mat. 
 
Helgen rundades av under filten, hemma i soffan igår då ett tryck över bröstet kom som en käftsmäll och många gånger inatt har jag vaknat av att halsen ömmat. Så här sitter jag nu med en svidande hals och ska göra i ordning dagens andra frukost. En stor kopp citron/honung-och ingefära vatten och GLASS! Nu är jag trött på att vara krasslig och vill känna mig frisk och pigg igen!