Gott nytt år!

Då var klockan över midnatt och årets sista dag är kommen. Jag sitter på jobbet och reflekterar över det här med nyårslöften...

Har ni några nyårslöften?

Det är väl klart att man kan se det nya året som en nystart. En boost till att ta tag i allt det där man vill förbättra. 
Jag vill dock att ni stannar upp ett litet tag och tar en extra funderare över era löften. Löften är ju till för att hållas, visst? Men har du satt ett rimligt mål?

Många av oss sätter på tok för höga ribbor och efter ett litet tag så känner man att verkligheten kommer ikapp en och man tröttnar och faller tillbaka. 

Jag vill att ni stannar upp och funderar ut rimliga mål. De behöver inte vara stora! Att lyckas är så mycket roligare än att misslyckas, så även om det bara är en liten bit på vägen. Sätt upp ett löfte som är hållbart och kör så det ryker!! 

Mina såkallade löften inför 2015 är:

Träningen tänker jag fortsätta med precis som nu. Jag tränar för att det får mig att må så otroligt bra och jag tycker att det är något bland det roligaste som finns. Jag ska dock träna upp min rörlighet mer och unna mig någon slags rörlighetsträning i alla fall en gång i veckan. 
Arbetet tänker jag gå all in i. Nya utmaningar väntar och jag tänker möta dem med öppna armar.
Familj och vänner vill jag försöka träffa så mycket jag bara kan. Jag ska ta mig tid till dem för att de får mig att må som bäst.

Jag tänker pussa och krama på min sambo, jag ska stressa ner, jag ska skratta, gråta och dela mina känslor. Jag ska experimentera i köket, jag ska dansa barbent i sommarnatten, jag ska tacka ja, våga tacka nej och jag ska framförallt leva i nuet!