Köttfri måndag

Det är många som äter vegetariskt på måndagar och jag kan tycka att det är lite roligt att testa nya vegetariskta recept med jämna mellanrum. Idag åt jag en ganska ordentlig lunch så jag ville ha något lätt och snabblagat till middag och slängde då ihop en wrap med tonfiskröra. 
 
Till wrapen behöver du: 
  • 2 ägg
  • 1 msk fiberhusk
  • kryddor
Till tonfiskröran hade jag:
  • 1 liten burk tonfisk
  • hackad paprika
  • 1/2 avokado
  • 2 msk kvarg
  • en liten tsk med sambal olek
  • fetaost
  • lök
Börja med att vispa ihop ingredienserna till wrapen och låt stå i ca 5-10 min. Jag använde idag  örtsalt och oregano som smaksättning. Lägg ut på en plåt med bakplåtspapper och grädda i ugnen på 225 grader i ca 15 min, eller tills du ser att wrapen har fått en fin ljusbrun färg.
Under tiden som den var i ugnen så blandade jag ihop ingredienserna till min röra och sedan var det bara att ta ut wrappen från ugnen, lägga över den på en tallrik och toppa med röran. Snabbt, enkelt och gott!