Hemgjord sorbet

Godmorgon! 
 
Vilken skillnad på energi det är när man vaknar upp till en regnig dag som igår och en alldeles strålande morgon som idag. Jag tycker visserligen att det är lika härligt med båda delarna. 
 
Efter regn kommer solsken sägs det och så var det verkligen igår. I takt med att dagen gick blåste molnen undan och solen trängde fram. När vi satt här hemma igårkväll efter middagen kunde vi inte skymta ett enda moln och då blev jag sugen på glass. 
 
Jag slängde då ihop varsin banan och mango sorbet. Det är lika enkelt som det låter och innhåller faktiskt endast dessa två ingridienser. Frysta bananslantar och fryst mango. Ta upp dem cirka 10 min innan du mixar dem med stavmixer till en härligt krämig konsistens. Ät direkt eller låt dem stå i frysen ytterligare en kort stund. Toppa med valfri topping. I mitt fall blev det passionsfrukt kärnor, kokoschips och kakaonibs. 
Du kan även välja att mixa med kanel, kakao, andra bär eller annan smaksättning. Låt fantasin flöda!
 
Det bästa av allt var att när jag väl var klar och satte fram dem på bordet så ville inte Björn ha så idag på morgonen fick jag äta glass till frukost, hur lyxigt??? Jag rörde ner kvarg och toppade med musli och detta tillsammans med kokta ägg och kaffe gjorde frukosten komplett och jag känner att denna dagen har börjat på bästa sätt. 
 
 
#1 - - Jill:

Mums! Jag älskar sorbet och min absoluta favorit är citron men det här måste jag också prova, verkar ju plättlätt och betydligt nyttigare 😋

#2 - - Malin (svim):

Mums det lät ju jätte gott! =) vad är kakaonibs?

Svar: Det är äkta kakao i små, små bitar. Finns i de flesta affärer.
Sofia Johansson

#3 - - Pia:

Mums, så himla enkelt ju! Måste provas redan idag! :D

Svar: Ja, det tycker jag verkligen!
Sofia Johansson

#4 - - Janemarina:

Åh så gott!! Verkligen bra tips!!<3

Svar: Det var jätte gott :)
Sofia Johansson

#5 - - Flawlessness:

Ååå vad gott det ser ut jag längtar efter att göra sorbe

Svar: Då tycker jag verkligen att du bör testa :)
Sofia Johansson

#6 - - Julia:

Perfekt ju!

#7 - - Jörgen:

Bra!

#8 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

mums