Sommarmagi

Och så kom den ändå, den där sommaren. Solen som tinar upp våra kroppar och man kan börja räkna fräknarna på näsan. 
 
Bortser man från gårdagens 14 timmars jobb så har jag låtit mig sitta på en filt på stranden. Jag har slappat under den ljusblåa himlen med sandiga tår och med en kropp som luktar hav. Med ett löjligt leende som inte vill lämna smilbanden. Med kittlande gräs mot bar hud och vågor som ackopanjerar mig alldeles lugn. Thermos-kaffe och tunnbrödsrullar på en filt. Ja, ni hör ju!
 
Det här innebär sommar för mig. En picknick korg och kvällspromenad i ljummen solnedgång. Att framåt kvällskviten, med lätt solkyssta kinder, krypa upp i soffan med en skål jordgubbar och en bra film. Salta (iskalla) bad och dagar som man tar med ro. Sommar ska vara harmoni.
 
Släpp alla krav, måsten och ångest över den perfekta bikini-kroppen. Finns ens den? Vad är perfekt och vad avgör det? 
 
Idag är vi lediga tillsammans, jag och min sabo och jag ska njuta av varenda sekund. Av värmen, av kravlöst hängande, doften av hav och att den äntligen är här, den där sommaren. 
 
 
 Från morgonen promenad, bara ett stenkast från vår nuvarande lägenhet. Hur fantastiskt? 
#1 - - Annica:

Hej,
Vilken fantastisk plats att gå morgonpromenad på!
Tänkte prova rabarberpajen senare i veckan. Var har du hittat de söta vita formatna? Ha en fortsatt finn dag :-)

Svar: Visst är det, helt underbart :) jag minns inte helt hundra, men jag tror att det var på ÖB faktiskt :)
Sofia Johansson