Köttfärs bombay

God förmiddag! 
 
Idag var det så skönt att vakna upp till en ny dag. Igår hade jag en riktig usel dag, då allt bara kändes tråkigt och omotiverande. Jag känner inte igen mig själv i dessa stunder. Jag är en person som i regel ser positivt på allt, och tar ganska lätt på saker och ting så när allt helt plötsligt känns olustigt så blir jag lite till mig. Men jag har lärt mig att det är okej att tillåta sig känna, det är okej att inte alltid vara sådär sprudlande glad. Jag har lärt mig att det är okej att bryta ihop för man kommer alltid tillbaka starkare och gladare än förut. Alla har vi våra dåliga dagar, visst? 
 
Så här sitter jag nu. Energin är betydligt bättre än igår, dagen heter fredag och mitt kaffe är alldeles lagom ljummet i sin kopp. Jag har jobbat med MammaFitness ett par timmar på morgon kvisten och ska nu bryta av med ett par timmar i receptionen på Motionshuset. 
 
Har du idé torka på vad du ska äta i helgen? Nu slipper du fundera kring det mer, för här är svaret, nämligen Köttfärs Bombay.
 
Till fyra portioner behöver du:
  • 400 g lammfärs/nötfärs/kycklingfärs
  • 1 gul lök
  • Smör-&rapsolja
  • 2 tsk garam masala
  • 1 tsk salt
  • 400 g krossade tomater
  • 2 dl lätt crème fraiche paprika&chili
  • 1 dl russin
  • 1 dl torrostade jordnötter
  • Ris
  • 1 banan

Gör såhär:

Koka riset enligt anvisningen på förpackningen. Skala och hacka löken. Stek lök och köttfärs i smör-&rapsolja i en stekpanna. Låt garam masala fräsa med mot slutet. Tillsätt salt, krossade tomater och crème fraiche. Låt koka under lock ca 10 min. Blanda i russin och jordnötter. Servera köttfärsen med ris och skivad banan.

 
 
#1 - - Veronica Wallgren:

Vad gott!

Svar: Super gott och super enkelt! Du får testa vetja! :D
Sofia Johansson

#2 - - rememberthiis.blogg.se:

Låter jättegott :)

Svar: Super gott och super enkelt! Testa vetja!
Sofia Johansson