Motivationstips

Har du precis som jag svårt att motivera dig till träning på kvällen? Min allra bästa tid för träning är morgon eller tidig förmiddag, men det är ju inte alla dagar detta går ihop. 
Trots att jag älskar att träna så är det nästan alltid lika motigt när det börjar gå åt sen eftermiddag/tidig kväll och soffan där hemma börjar locka efter en arbetdag eller liknande (ja, jag får också ibland resonera med den lata lilla djävulen på axeln som ber mig om att låta bli).
 
Jag har dock några små knep som jag brukar ta till:
  • Förberedelse! Packa väskan redan dagen innan så att den är klar på morgonen när du ska åka. Gör i ordning ett mellanmål du kan ta med dig och äta innan träningen och ta vägen förbi gymmet på vägen hem. Förläng dagen med en extra friskvårdstimma helt enkelt. Råkar man komma hem och sätta sig till rätta är steget ut igen gigantiskt vissa dagar, så undvik detta. 
  • Planering! Planera in träningen i kalendern precis som vilket möte som helst. Inte skulle du avboka en tandläkartid för att du vill slökolla på TV i soffan under en filt? 
  • Man ångrar aldrig ett utfört pass! Vad mer kan jag säga? Hur motigt det än är innan så finns det inga ursäkter som är tillräckliga för att låta bli. Känslan efter är oersättlig. 
  • Håll energin uppe hela dagen! Förbered dig med bra mat och vatten under hela dagen så att blodsockernivån slipper dippa i botten, då kommer det garanterat bli svårt att ta sig till gymmet.
  • Sänk ribban utefter dina förutsättningar! Varje pass behöver inte innebära blod, svett och tårar. Kommer du iväg och kan prestera effektivt i 20-30 minuter så är det bättre än inget. Alla pass behöver inte sträcka sig upp emot timman om du tränar smart. 
Skulle detta mot all förmodan inte fungera, så testa att imorgon ställa klockan en timma tidigare och se till att få gjort träningen på morgonen. Det är inte fy skam att kunna komma till jobbet, pigg och fräsch och säga till sina arbetskollegor att du har bränt av ett pass medans de sov. Egoboosta dig själv lite vetja! 
 
Frukosten smakar dessutom LJUVLIGT efter ett träningpass. Det bästa av allt är om man har tid att smyga tillbaka ner i sängen, slå på nyhetsmorgon och äta lääääänge. 
 
#1 - - rememberthiis.blogg.se:

Bra tips :) behöver verkligen komma igång igen

#2 - - Lydia:

bra tips!

#3 - - josephine Asplund:

Hoppas du får en fin dag & lycka till med bloggen! Kram<3