En fredag i oktober

Godmorgon fredag! Veckans bästa dag, visst?
 
Den här hösten är så vacker. Jag njuter av varje solstråle, av varje höstdoft, av varje färgglatt löv under fötterna. Av den krispiga luften och havet.
 
Jag håller inte riktigt måttet just nu, inte sådär som jag önskar hålla i alla fall. Jag känner att jag är en dålig sambo och vän. Inte den bästa versionen av mig själv helt enkelt. Björn pussar min panna och ställer upp gång på gång. Han är sådär förstående och alldeles underbar. Även när jag mest agerar som en schizofren katt som i ena stunden vill ha klapp och smek och uppmärksamhet för att i andra stunden fräsa till, bita ifrån och svassa iväg till ett hörn i soffan i min ensamhet. Känner ni igen er?
 
Idag är det fredag och veckans bästa dag. Trots att helgen i största del består av jobb så ska jag plocka fram den däringa fredagskänslan, tända en brasa, plocka fram min godaste choklad, pussa Björn på pannan och njuta av allt det fina livet bjuder på just nu.
 
Trevlig helg!