Frukost-tips

Nu vill jag stanna tiden. December är min favorit månad och varje dag är så otroligt mysig och härlig. Radion spelar julmusik, stjärnor lyser i varje fönster, klapparna har börjat staplas på hög och idag börjar julkalendern. Jag har ett jätte tydligt minne från det att jag själv var liten då mamma serverade min frukost (coco pops) på en bricka, full med julmotiv, i soffan framför kalendern innan vi skyndade iväg till dagis. Åh, blir varm i hela kroppen! 

Så nu sitter jag här med frukosten i soffan. Jag har fullkomligt snöat in mig på det här med hemgjord granola. Jag får bara inte nog!! Den godaste jag gjort hittills är Banan & kakao granolan som ni kan hitta receptet på här ---> http://fiashalsa.se/2015/june/banan-och-kakao-genola-2.html
 
Nu såhär års byter jag dock ut kakaon mot pepparkakskrydda .Ibland kan det dock bli lite tråkigt att bara fylla skålen med youghurt eller fil innan man toppar med granolan. Istället kan man förbereda denna smoothie-skålen kvällen innan och bara plocka fram på morgonen. (De som säger att de inte har tid för frukost har aldrig gjort den här som man bara plockar fram ur kylen och det känns väl som alla borde hinna?)
 
Du behöver:
  • 1 banan
  • 1/2 avokado
  • En nypa vaniljpulver
  • 1 dl frusen mango (går bra med hallon eller blåbär också)
  • 1 dl kvarg
Mixa med stavmixer och antingen ät direkt eller låt stå i kylen under natten. Sen är det bara att plocka fram och toppa med din krispiga granola och pudra med lite kokosflingor. Den går även äta precis som den är! 

Denna innehåller blåbär och hallon istället för mango