Torsdagslistan

Hur mår du?
Jag mår fint!
 
Vad är det bästa med torsdagar?
Att det är nedförsbacke till helgen och dagens body pump pass
 
Vad ska du göra imorgon?
Först jobbar jag 6-16, sedan har jag en kund och efter det tänker jag fredagsmysa!
Nämn något som gjorde dig glad i går.
Att komma till jobbet gör mig alltid glad. Jag var otroligt omotiverad när jag åkte dit, men jag kom hem med en härlig energi!
 
Vad gjorde du för 15 min sedan?
Då satt jag i soffan, precis som nu, och smuttade på min kaffekopp i väntan på att första tvättmaskinen ska bli klar.
 
Godaste glassmaken?
Jag har på senare tid blivit en riktig sucker för glass! När jag hör glassbilen trudelutt utanför fönstret på fredagseftermiddagen så skiner jag som solen. Den bästa glassorten är nog faktiskt en Mc Flurry med daim och varm chokladsås från Mc Donalds eller sorten "To mush" från glassbilen. MUMS! Ju mer gojs det är i glassen, desto bättre är det!

Vad stör du dig på just nu?
Allt regn!! Det är otroligt tröttsamt och man går runt i något slags töcken hela tiden! Att hunden dessutom drar in massa grus och smuts på grund av detta stör mig också!
 
Fyra jobb du haft
Jag jobbade i kiosken vid 11e hålet på Marks golfklubb två somrar i rad. En del dagar då det regnade satt jag där alldeles ensam med torra bullar och rullade tummarna i hopp om att klockan skulle gå.
Jag har varit cafébiträde på ett av Uddevallas mysigaste fik under en av mina höstar här i stan. Innan jag flyttade till Uddevalla så hade jag en tjänst som barnskötare på en ur-mysig förskola och just nu, förutom mitt PT jobb, så arbetar jag som habiliteringspersonal på lite olika gruppbostäder runt om i stan.
 
En låt som du gråter till
Det beror lite på vad för situation jag är i. Det finns ingen låt som alltid gör så att jag börjar gråta, men det finns däremot stunder då vilket låt som helst skulle kunna få mig att gråta.
 
Fyra länder du åkt på semester till
Vi var mycket i Danmark när vi var små. Spanien har jag besökt ett par gånger. Thailand kan jag kalla mitt andra hem och Malaysia, som tyvärr visade sig vara en liten besvikelse från vår sida.
 
Drömmer du mardrömmar?
Ja, det händer. En återkommande mardröm som jag har är att jag sitter på toaltten och alla kan se mig. Antingen så brukar toaletten vara belägen på ett hustak, eller så brukar det vara en toalett med glasväggar, eller utan dörr. Otroligt opraktiskt och fruktansvärt otrevligt! Jag känner mig väldigt blottad i dessa situationer. Låt mig bajsa ifred!
 
Har du vunnit en prispokal någon gång?
När man var mindre och deltog i tävnlingar hit och dit. Har både ett SM brons och SM guld i basket som jag är otroligt stolt över och sedan min medalj från Göteborgsvarvet. Det är inga pokaler dock, men otroligt fina priser!
 
Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Idrott, såklart! Jag gick basket gymnasium och tyckte det var otroligt kul med både praktiskt och teoretiskt. Sedan så läste jag en kurs som hette "Människor i behov av stöd" som också föll mig i smaken. 
 
Sämsta grönsaken?
Gurka.. Otroligt tråkig grönsak som nästan bara inehåller vatten. Tillsammans med en ostmacka kan det vara gott, men absolut inte det första jag köper då man ska göra en god sallad. 
 
Fyra saker du ser fram emot
Sommaren! Den bästa tiden på året är just nu, då man har hela sommaren med alla dess förväntningar framför sig. 
Att få bli moster! Jag tror det kommer vara det absolut mäktigaste och häftigaste som jag har upplevt hittills.
Att få fortsätta med mitt fantastiska arbete och utvecklas i min roll som PT.
Tills på fredag, då glassbilen kommer.
 
 
Vad gör dig glad?
Att sätta guldkant på vardagen! Det kan vara allt ifrån att äta revben en helg vanlig tisdag till att möta upp vänner i Göteborg för en kväll på stan tillsammans, vilket jag ska göra på lördag. Det finns inget som gör mig så glad som min familj och vänner!