Morgonrutiner

Hur ser en perfekt morgon ut för mig? 

Ledordet för den perfekta morgonen är gott om tid. Att börja dagen med massa stress är dömt att misslyckas med resten av dagen. Även de dagar då jag börjar jobbet tidigt, så väljer jag att ställa klockan en stund tidigare för att få en stund till att bara vara på morgonen innan man ska iväg.

Som ni säkert redan har förstått så fullkomligt älskar jag frukost! Jag skulle kunna äta frukost till frukost, lunch och middag. Det är så gott!!!!

En perfekt morgon för mig ser ut på följande: jag tassar upp och sveper morgonrocken om mig. Knäpper på kaffebryggaren och drar ett djupt andetag och andas lukten av nybryggt kaffe. Svirar ihop en god frukost, favoriten just nu är naturell yoghurt med egengjord müsli och massa frukt och bär. Ägg-macka med löskokt ägg på hembakad filmjölkslimpa och örtsalt, ett glas citronvatten och kaffe med varm skummad mjölk. MUMS! 



Jag tänder lite ljus, knäpper på Nyhetsmorgon och äter under filten i soffan i lugn och ro. Det är harmoni!!

Efter det här så tar jag gärna hunden på en långpromenad de dagarna jag är ledig.

Är det helg så kan vi åka till affären och köpa färska frallor med massa goda pålägg. Att lägga lite extra energi på frukosten är att ge guldkant på vardagen tycker jag. En termos med kaffe och smörgås i bilen på väg till jobbet innebär stress för mig.

Jag lever en ganska fartfylld vardag i övrigt och har svårt att varva ner så därför är den här stunden så otroligt viktig för mig! 

Att ha sambon vid sin sida och en sovandes hund mellan oss i soffan gör det hela lite mysigare!