Fredagsmys

Ordning och reda skulle lika gärna kunna vara mitt andranamn. Jag är en person med en liten släng av kontrollsbehov och jag föredrar att ha koll på saker och ting snarare än att vara spontan. Både på gott och ont. 
Denna veckan har min almanackan sett ut som ett bombnedslag och det har inneburit lite lätt kaos. Jag har glömt av ett möte och jag har varit dubbelbokad. Det här hör verkligen inte till vanligheterna, utan jag ser det som en varningssignal. "Sofia, det är dags att bromsa nu". 
Tänk att det ska behöva gå så här långt innan man inser att det är dags att växla ner. Att man ska behöva snurra ihop det totalt innan man tar åt sig åt kroppens signaler. Ajabaja och skärpning på mig!!
 
Ett av mina mål inför 2015 var att jag skulle låta mig att tacka nej och lära mig att stressa ned. Hittills har det inte gått så bra som jag hoppats på, utan jag behöver jobba mer på det. 
 
Gårdagens restaurangplaner med ett gäng vänner blev inställda och tur var väl kanske det. Istället hade jag och min sambo en otroligt härlig fredagskväll för bara oss två, god mat och en film (som jag självklart somnade ifrån. Dagens ungdom alltså, haha)
 
Vi gräddade supergoda våfflor och bunkrade upp med diverse tillbehör, plockade fram chokladen till efterrätt, höll handen och njöt av att barar vara. 
 
 
Recept på våfflorna:
  • 2 dl majsmjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 4 tsk fiberhusk
  • 1tsk salt
  • 60 gram kokosolja
  • 2 dl vatten (jag tog 1dl vatten och 1dl havremjölk)
  • 4 st ägg
  • ev. smaksättning (jag avnände en vaniljstång)
Mixa allt och grädda i våffeljärnet. Vi serverade med hallon,blåbär, färska jordgubbar och kvarg med nötchokladsmak. 
 
Reccept på smoothie:
  • En banan
  • 1 dl frysta hallon
  • En skvätt havremjölk
  • 4 dadlar
Mixa och servera. Drick och njut!