Hälsosam snabbmat

Jag vill höja ett slag för snabbmaten! Närmare bestämt burgaren!
 
För första gången (men absolut inte sista!!!!) har jag gjort laxburgare. Det tog mig ungefär 10 minuter att slänga ihop en komplett måltid och det var super gott. Så gott att jag direkt efter att jag stoppade i mig sista smulan, skrev ner receptet för att kunna dela det här med er! 
 
Till cirka 5 stycken medelstora biffar behöver du: 
 
▪️4 stycken laxfiléer
▪️skalet från en lime
▪️1-2 röd chili
▪️salt/peppar
▪️1/2 dl turkisk yoghurt 
 
Mixa ihop allt med en stavmixer och stek några minuter på varje sida. 
 
Under tiden biffarna låg i stekpannan gjorde jag en dressing att ha till. Då använde jag saften från limen, 2dl turkisk youghurt och 1/2-1dl mango chutney.
 
Serverar som en burgare, med en stor färgglad sallad eller kokt ris!