Tre snabba

Det här äter jag helst till frukost

Största favoriten är en skål med naturell filmjölk toppad med min egna müsli och massa god frukt och bär. Till detta vill jag ha en skiva av mitt filmjölksbröd med ett kokt, skivat ägg, lite örtsalt och en enorm kaffe med varm mjölk i. 

Om inte det blir det här så blir det den nya godingen som jag nyligen fått upp ögonen för - ugnsbakad gröt som du kan hitta receptet på här ---> http://fiashalsa.blogg.se/2015/january/frukosttips.html#comment


Såhär ser en perfekt ledig dag ut

Jag vaknar i regel alltid väldigt tidigt så jag tassar upp i lugn och ro, slår på kaffebryggaren och fixar någon god frukost. Tänder ljus och äter i lugn och ro samtidigt som hunden sussar bredvid mig. Senare tar jag mig ut och springer sen runda och hoppar in i duschen och är klar att fånga dagen samtidigt som min sambo är det. Vi tillsammans hittar på någonting en stund, kanske går på stan, myser på ett fik med en lättare lunch, åker hem och tar en kopp kaffe framför en film och framåt kvällen får jag umgås med någon i min familj eller hans familj eller några av våra vänner. 


Det här ser jag helst på TV

Det beror lite på vad det är för dag och vilken tidpunkt på dagen det är. Är det helg så ser jag gärna en film mitt på ljusa dagen (såhär års) eller avslutar söndagen med en lättsam svensk komedi, men är det en vardagskväll så ser vi gärna något som sänds på TV. Jag tycker bra om Halv åtta hos mig, Vonde söker fru och jag älskar att Biggest looser har dragit igång igen! 


Såhär ser det ut hemma hos oss på kvällarna. Hunden är otroligt glad för att både matte och husse är hemma och har sjunkit ner i soffan tillsammans med honom!