En lördagssaga

Igår morse vaknade jag upp i Malins vindsvåning av att morgonljuset trängde sig in och fiskmåsarna skrattade sig hesa i den tidiga morgontimman. De skvallrade om att det skulle bli en fin dag.
 
Efter ett par timmar tillsammans med bästis, frukost, kaffe och nyhetsmorgon så kramades vi hejdå och jag styrde bilen mot min älskade syster som jag fick äran att umgås med hela dagen. Vi strosade på stan, en stad som får mig att känna ett lugn och välbehag som inte riktigt går att sätta fingret på. Jag liksom gick runt och drömde om att detta var min vardag. En syster och jag tillsammans en vårdag i april, wow!
 
Nåväl, vi shoppade lite, mötte upp föräldrarna för en lunch på stan och fick en stund för familje tid. Bland ko-skit-lukt och en vårsol i ansiktet såg vi sedan på svågern som hade fotbolls seriepremiär innan jag, mamma och pappa rundade av, en lördag i världsklass, med varma mackor i soffan tillsammans med en film.