Änglar utan vingar

50 nyanser av grått. Ungefär så är det just nu. Dagarna är alldeles matta i nyansen och dagsljuset lyser med sin frånvaro. Det är väl inte konstigt att man känner sig lite trött och deppig, glåmig och färglös! 
 
Igår var det lördag och direkt efter jobbet så tog jag tåget till Göteborg för att möta upp fem stycken vänner som jag inte träffat på år och dar, bokstavligen. Alltså det här med vänner, vänskap och kärlek. Det är livets största rikedom och den bästa kryddan att krydda livet med.
 
För att stänga ute detta ständiga mörker av grått för en sekund och smita från vardagen, så boka in en dejt med dina vänner. Njut i deras sällskap, skratta tillsammans, dela med er utav era liv, prata i oändligheten, torka varandras tårar, lätta era hjärtan och låt dem veta att du finns där för dem, såsom du vet att de alltid finns där för dig. Jag lovar att det kommer pigga upp och göra vilken matt dag som helst till ett färgglatt fyrverkeri! 

Mina fina, fina vänner. Tänk att jag får bada i all denna kärlek, det är helt fantastiskt. Jag är obeskrivligt tacksam. Gårdagen kommer jag plocka med mig och leva på länge.


Idag är det söndag och jag är ledig. Gårdagens vin gör sig lite påmint men jag tänker bortse från det och göra denna dagen till något bra. Jag tror att jag för första gången ska införa en ny tradition. Nämligen nollfte-advent. Kan bli tjuvstart på glögg och pepparkakorna idag och visat får man det när det är advent?