2014

Beskriv året med tre ord.
Lärorikt, psykiskt påfrestande, fantastiskt.

Vilka var de tre störta händelserna under året?
Min PT-licens, när jag och Björn fick trä på varsin glimmande ring på varandras fingrar och våra två resor, en till Thailand och en till Egypten.



Har du blivit bättre på något?
Jag har vuxit otroligt mycket i mig själv och kommit en bit in i min yrkesroll. 

Jag har (återigen) insett att allting löser sig i slutändan och att jag kan sluta stressa upp mig för småsaker, sen om jag blivit bättre på det vet jag inte, men jag ska absolut jobba på det inför kommande år. 

Gjorde du något du aldrig gjort förut?
Jag tog examen, jag tog mig ur min trygghetszon och sökte jobb på gym, jag sa upp mig från mitt jobb, jag var på ett utomhus bröllop och jag besökte Egypten för första gången.


Vad var extra dåligt med året?
Det här året har gått så vansinnigt fort. Det har varit fullt upp och både jag och min sambo har haft flera bollar i luften samtidigt, hela tiden. Detta har resulterat i för lite tid till att hinna med att leva. Jag har inte kunnat åka till min familj och vänner så mycket som jag hade önskat. Det gör ont i mitt hjärta. Jag vet dock att allt arbete och slit kommer betalas tillbaka en vacker dag och då ska jag krama om mina saknade vänner och berätta hur mycket jag saknat dem, men att det är slut med det nu. 



Vad var extra bra?
Årets sommar var ju helt oslagbar! Vädergudarna levererade en värmebölja som bör gå till historien? 
Sen så måste jag även här skriva att min examen var en av de största och bästa händelserna i år. Den har lett mig in på rätt väg genom livet! 


Vad skrattade du åt?
Jag skrattar nog ganska mycket faktiskt. Eller jag försöker i alla fall se positivt på det mesta. Men tanken på hur fantastiskt mitt år har varit, det får mig att le!


Vad grät du till?
I år har jag sparat ganska bra på mina tårar. Jag grät när jag såg filmerna "känn ingen sorg" och "förr eller senare exploderar jag" men annars har tårkanalerna hållt sig rätt torra får jag säga.

Lärde du känna några nya människor?
Absolut! En hel klass med otroligt fina människor som har gjort stora avtryck i mitt hjärta och som alltid kommer betyda mycket för mig! 

STC av mig otroligt mycket nya kontakter, framförallt en tjej som jag spenderat mina onsdagskvällar med hela hösten, Rebecka!

Och i somras när jag var på en ny gruppbostad och arbetade kom jag i kontakt med två stycken otroligt härliga tjejer som jag är jätte glad att jag fick chans att lära känna! 

Och så slutligen, vad har du för planer inför 2015?
Jag tänker kicka igång året med ett nytt jobb på ett nytt gym, jag tänker släppa på alla hämningar och gå all in! 
Jag vill utbilda mig till instruktör, jag vill spendera många sommarkvällar ute på sjön, jag vill lära mig nya saker i köket och jag ska bli bättre på att ge min kropp rörlighetsträning. 
Jag planerar att få med tid till min familj och vänner och jag planerar att ta det mesta med en klackspark!